2023. november 12., vasárnap

Nadrágcsere vasárnap reggel


Nem véletlen, hogy szétestek a családok. Az, hogy itt a nadrágot a lányok, asszonyok viselik, az már azért régen nem jó. A genetika nem így működik - jelenti ki bölcsen egy podcastban a műsorvezető asszony. Majd az interjúalannyal még megbeszélik, hogy ha a férfiak nem tudnak egész nap a gyerekkel lenni és naphosszat játszani, meg mindenfélét együtt csinálni, jó, ha az anya ezt a szerepet átveszi. - Hoppá. Azóta is zúg a fejem és azon gondolkodom, hogy vajon én élek egy másik világban, vagy ők tolták túl. Genetika és nadrághordás? Tehát genetikusan meghatározott, hogy a pasik a vezetők, ők irányítják a családot, a nők meg...Hát nem is tudom, mi jutott nekünk: csináljuk, amit a nadrágviselők kiszabnak ránk, vagy mi a fene?  Nagyjából az ötödik perc után hagytam abba ennek a remek beszélgetésnek a követését. Ehhez mondjuk az is hozzájárult, hogy az interjút készítő újságíró a felkészültség minimumát sem mutatta. De persze puffogtak a mélyreható gondolatok. Mondhatnám azt is, hogy úgy kell nekem, minek hallgatok bele egy bulvárlap nyilvánvalóan felszínes beszélgetésébe. Mentségemre legyen mondva, ismerem az interjút készítőt, dolgoztam vele valamikor, még más körülmények között. Egy nagyon kedves, rendes, segítőkész nő, szeretem is, nem is vártam volna tőle ilyen sommás megállapítást, hiszen jó házasságban él és nem úgy látom, hogy náluk valaki ezt az én vagyok az urad/asszonyod parancsolód nadrágot hordaná. Mégis, milyen mélyen belénk gyökeresedett ez az őskövület megállapítás, valószínűleg ő sem gondolta át, miket mond. Csak úgy jött. És sajnos egyre gyakrabban hallom, hogy végre vissza kellene venni a férfiaknak az eredetileg nekik szánt szerepet, mert a nők túltolták. Nagyot futott egy időben a Barbie című film és mivel nem azt olvastam a kritikákból, hogy borzalmas, én is megnéztem. Csak azért szenvedtem végig, mert az utolsó pillanatig azt vártam, hogy valamikor csak lesz benne egy mondtat, egy csavar, egy jelenet, amikor értelmet kap ez az egész borzalom, de nem lett. Úgy volt szar, ahogy és a legrosszabb az volt az egészben, hogy úgy csinált, mintha mondana a férfi és nő kapcsolatáról valami fontosat. De valójában egy értelmezhetetlen zagyvaság volt az egész. De most, ennek az interjúnak a kapcsán bevillant, hogy mintha pont ez lett volna abban is, ez a vissza a szerepcserével, kapják meg szegény férfiak újra, ami nekik jár - genetikusan. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése