2024. április 14., vasárnap

Családi pótlék - Németországban


Nem szeretem a bezzeg Németországozást, de ahogy Hende Csaba reagált a magyar családi pótlék talán már örökre állandósult zsebpénznyi összegére, kihozta belőlem az összehasonlítót. Magyarországon a gimnázium befejezéséig kaptam a fiam után - szerintem - ugyenezt az összeget, mint amennyit ma adnak. Ő ment Yorkba egyetemre, én kiköltöztem Berlinbe és azt hittem, ezzel ennek a történetnek vége is. A fiam tanult, én dolgoztam és fizettem az adót. Majd kiderült, hogy Berlinben (de lehet, hogy egész Németországban)  a "gyerek" huszonöt éves koráig jár "Kindergeld", magyarul családi pótlék, amennyiben az utód nappali tagozaton végzi a felsőfokú tanulmányait. Beszereztem a szükséges papírokat, beadtam az igényt és addig a hónapig, amikortól a magyar állam már nem fizetett semmit, visszamenőleg megkaptam a németországi családi pótlék összegét, uszkve 8 ezer eurót. Pedig nem ordítja a német kormány mindenféle fórumon rengeteg milliárdért, hogy mennyire családbarát. Csak teszi a dolgát. Ennyit szerettem volna erről mondani. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése