2013. október 31., csütörtök

Végre van internetem

Nekem is ilyen jó a kedvem ma - zenészek a Potsdamer Platzon

Ezt a bejegyzést végre "normális" internetkapcsolattal tehetem meg. Hosszú  volt az út idáig. Nagyjából fél évig kellett mobilinternetet használnom, s mondhatom - amellett, hogy drága - nagyon megbízhatatlan volt. utáltam is rendesen. Hol működött, hol nem. Az az 1; 3; 5 giga, amit havonta kínált, pedig az én internetezési szokásaim mellett messze nem volt elegendő. Szóval, saját lakásba költözésem után a legfontosabb kérdés a normális, korlátlan vezeték nélküli internet bevezettetése lett. Mit mondjak, nem is volt olyan egyszerű. Végigjártam egy csomó szolgáltatót, de szinte mindegyik 24 hónapos hűségnyilatkozatot várt el, és méregdrágán akarta adni a kapcsolatot. Nem ezt vártam. Otthon, Magyarországon hozzászoktam, hogy nagyon egyszerű és olcsó internethez jutni. Itt meg jól pofára estem. 24 hónapos hűségnyilatkozatot az ember egy férfinek is nehezen tesz, nemhogy egy cégnek. Ki tudja, hol leszek két év múlva. Mit két év? Talán két hónap múlva. Arról nem is beszélve, hogy milyen (3-5 hetes) határidőkre vállalták a beszerelést. Végül egy ismerősöm találta meg nekem ezt a céget, akinél végül kikötöttem, ők meg ma bekötötték. Na, jó, erre is kellett éppen három hetet várnom a megrendeléstől. Ma végre iderongyolt egy technikus, körülbelül 2 perc alatt átállított valamit a pincében található dobozukban és az én telefondobozomban, majd elrohant. és itt hagyott a jó nagy problémával: hogyan tovább. A routert még csak-csak bedugtam, fölszereltem, elindítottam, de utána a gépemen egyáltalán nem tudtam tovább lépni. Fölhívtam a technikai segélyszolgálatot, ők pont azt ajánlották, amit Magyarországon szoktak: routert konnektorból ki, néhány perc szünet, majd újra be...Persze semmi eredmény. Végül szégyenszemre lebattyogtam ahhoz a földszínti kedves- ám rémesen egzaltált fiatalemberhez, akitől már a pincekulcsot is kölcsönkértem. Nem mondom, hogy egyszerűen, de valahogy idevarázsolta nekem a kapcsolatot. Örök hála neki. Közben kiderült, hogy bútordesign-t tanul az egyetemen, ő is internetre vár. Cserébe megadtam neki a jelszavam, hogy addig is, ha elér hozzá a jel, használja az én kapcsolatomat. Mert ugye, jótett helyébe....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése