2013. november 21., csütörtök

Nincs tévém, de adózom utána

Nem elég, hogy ilyen ronda ez a torony, még tévéadót is fizetnem kell

Azt  hiszem, megüt a guta. Nincs tévém, nem nézek tévét, nem is fogok tévét nézni. (Igaz, hogy egy ismerősöm letöltetett velem egy olyan internetes programot, amivel egy csomó adót nézhetnék, de nem érdekelnek. Ráadásul internet-előfizetésem van.)  És erre mi történik? Alighogy bejelentkeztem az új címemre, megérkezett egy helyes kis (nagy) boríték egy kérdőívvel, gondosan mellécsomagolt válaszborítékkal: tévéadót kell fizetnem. Ami már önmagában is paródia, de a mértéke, hát az tényleg abnormális: 17 euró. Havonta. A villanyszámlám nincs ennyi. Pedig villanyt (számítógépet, hűtőt, mindenféle kütyüket) használok. Én, a nyomorult magyar támogatom a német közszolgálati csatornát. Ami, gondolom, pont olyan érdekes, mint az otthoni. Na jó, annál azért biztosan pártatlanabb. Állítólag egy éve hozták ezt a rendelkezést és nem lehet kibújni alóla. Amikor fölfogtam, miről is van szó, körbenéztem, hogy biztosan nincs-e itt a Fidesz a közelben, annyira morbid ez az egész. De nem, a németek maguktól is kitalálnak ilyesmit. Szóval, fizethetek, mint egy katonatiszt, feltételezem, hogy ugyanannyit, mint azok, akiknek a lakásuk vécéjében is ott lóg a falon egy hatalmas készülék. Deutschland, én így szeretlek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése