2018. február 21., szerda

Hajléktalanul



Hétfő reggel álmos közönnyel
munkába vitt a megszokás.
Sodort a tömeg, hullámzó ember-tenger,
messze volt a végállomás.

Kígyózó, tömött, lüktető zárvány,
a mozgólépcső csikorogva járt.
És akkor megláttam a lábát
a férfinak, aki előttem állt.

A fekélyes lábszárt pólyába kötötték
Alatta a boka is gyulladás-gyanús.
Levetette száraz, foszladozó kérgét
a rossz cipőből kivöröslő  hús.

Öreg  volt  vagy csak nagyon fáradt.
Hidegek erre az éjszakák
Csak ment a megsebzett ember-állat
beborult az ég, amerre járt.

Az élet súlya húzta a vállát
meg két jutazsák, ruhával tömött.
Lehet, hogy Jézus keresett este szállást.
Vonszolta magát két piszkos sarok között.

Láttam őt és magamra néztem,
meleg paplan alól morcosan keltem fel.
Neki két szatyra van -  elöntött a szégyen,
amiért mindenből  elég jut nekem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése