2022. március 19., szombat

Az ördögbe az Ördög Ügyvédjével



Olvasom a hírekben, hogy Márki-Zay Péter szerint a választásokig már nem hozza az Ördög Ügyvédje nyilvánosságra bizonyos kormánytagok homoszexualitását. Én értem a logikát, hogy "ők kezdték", találkozom is vele naponta az iskolában, főleg az alsótagozatosok körében, amikor verekedés után ezzel védekeznek. De engem egyre inkább elborzaszt az ellenzék miniszterelnök-jelöltje, aki szerintem túlontúl sokat foglalkozik mások szexuális orientációjával. Ha az ellenzék tényleg egy toleráns, befogadó Magyarországot szeretne és ez nem csak egy választási szlogen,  az egyetlen helyes megnyilvánulás ilyen kérdésekben ez volna:  a szexuális orientáció magánügy, tiszteletben tartjuk minden magyar állampolgár szabadságát (pont). Azt is értem, hogy egy olyan társadalomban, ahol mélyen beágyazott a homofóbia (sajnos momentán kormányzati támogatással megerősítve), politikai öngyilkosság lenne a melegek házasságáról és családalapításáról nyilatkozni. De - könyörgöm - legalább hallgatna. Nem gondolom, hogy minden szavazót ki kell szolgálni. Aki azt hiszi, hogy saját boldogulása mások szabadságjogainak megcsorbításának függvénye, azzal úgysincs mit tenni. Illetve dehogynem: csak ez nem egy választási kampány feladata. Valódi információáramlással, tiszta beszéddel, felvilágosítással lassan, óvatosan, lépésről-lépésre feloldhatóak  a félelmek, amelyek sok esetben a homofóbia alapját képezik. És - bár nem vagyok közgazdász - azt is gyanítom, hogy a biztonságos, normális életminősítést nyújtó egzisztencia szintén sokat javítana a helyzeten. Oktatás, oktatás, oktatás...a legnagyobb lehetőség pont azoknak a kezében lenne, akiket a regnáló kormány éppen most tiltott el a segítségadástól, a felvilágosítástól, a változtatás lehetőségétől. Én egy olyan pártra szeretnék szavazni, amelyik nem mások szexuális orientációjával foglalkozik, hanem egyszerűen  minden magyar állampolgár számára szabad, békés, nyugodt életetörülményeket biztosít. Még mindig nem vagyok meggyőzve, hogy van  ilyen ma Magyarországon. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése