2013. december 3., kedd

A vizsga már megvan...

Azt is megkérdezték, hogy hány órától kell este csöndben maradni

Háromhetes kurzust kellett - elvileg - végeznie annak, aki állampolgársági vizsgát akar tenni. Én különösebben még csak nem is akartam, de azt mondták, ez az integrációs kurzus utolsó fázisa, megéri túl lenni rajta. És soha nem lehet tudni...Ez igaz. Azt hiszem, a vizsgát mindenféle előtanulmány nélkül is letettem volna, hiszen az ember annyit olvasott, látott, hallott már. És a német jogrendszer, a választások, a hétköznapok és a kultúra nem is különbözik olyan sokban a magyartól - vagyis dehogynem. Itt például a sajtószabadságot nagyon komolyan veszik. És legtöbbször erre is kérdeznek rá, nem értik, hogyan darálhatta be a magyar kormány a magyar sajtót. És persze itt a korrupció is sokkal kisebb, ha pedig egy politikusnak vaj van a füle mögött, szépen lemond. Itt például egy nőverő nem üldögélhetne a parlamentben. No, szóval ma megvolt a vizsga. Mindenki névre szóló kérdéseket kapott, így nem volt két egyforma teszt. Harminchárom kérdésből tizenhetet kell jól megfelelni ahhoz, hogy az ember megkapja a papírt. Bár az eredmény egyelőre még nem ismert, bátran állítom: átmentem. Egy óra állt rendelkezésünkre, én körülbelül öt perc alatt kitöltöttem a tesztet, ami nevetségesen könnyű volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése