2018. szeptember 20., csütörtök

Győztem, fizetett a légitársaság

A történet június végén kezdődött, amikor barátokkal Frankfurtban találkoztam, hogy kiránduljunk egyet a Rajna mentén. Péntek este röpültem oda egy fapados légitársasággal, vasárnap este jöttem - volna - vissza velük Berlinbe. A kirándulás jól sikerült, ám a frankfurti reptéren konstatáltam, hogy törölték a járatom. Még soha nem történ - szerencsére - ilyen velem. Hasztalan kerestük a légitársaság képviselőjét, aztán félve, hogy kifutok az időből, vettem egy jegyet a Lufthansa berlini járatára. Sok időm nem volt morfondírozni, másnap reggel órám volt a suliban. Az idő tiszta volt és nyugodt, minden gép pontosan indult, biztos voltam benne, hogy jár a 250 eurós kompenzáció a törlés miatt. Otthon kitöltöttem a megfelelő űrlapot, beszkenneltem a megvásárolt Lufthansa jegyet, megkaptam az automatikus választ, hogy 45 napon belül intézkednek. Na persze! Letelt az idő, semmi reakció. Írtam nekik, hogy mi van már, de semmi válasz. Még egyszer kitöltöttem az űrlapot, gondoltam, nekem az a tíz perc ugyan semmi, hátha most történik valami. Erre már fölébredtek. Másnap kaptam egy kilométer hosszú választ, hogy valahol, reggel, túl az Óperecián naaaagggggyon villámlott, ezért késtek a gépek, és a késéseket gördítve estére lejárt a pilóták engedélyezett repülési ideje, ezért voltak kénytelenek törölni a járatom. Bocsi, de kompenzáció nem jár, ugye megértem. Aztán azonnal küldtek még egy emailt, hogy természtesen a Lufthansa jegy árát sem térítik meg, hiszen 48 órán belül vissza tudtak volna hozni Berlinbe. És persze ne is válaszoljak az emailekre, mert részükről az ügy le van zárva, remélik hamarosan újra a fedélzeten üdvözölhetnek. Hát én pedig válaszoltam, hogy a kifogásaik nevetségesek és a felettük álló hatósághoz fordulok. Megtettem. Az email ingyenes, fogalmaztam egy szép kerek levelet, mellékeltem minden dokumentumot, köztük a légitársaság - szerintem - vérlázító válaszait is. Pár napon belül jelentkezett a hatóság, kis türelmet kért. Ma megjött a döntés: a légitársaság természetesen kész kifizetni a kompenzációt és a Lufthansa jegy árát is. Elfogadom-e ezt? Elfogadtam. A légitársaság már írt is, hogy napokon belül a számlámon a pénz.
Tanulság: ismerd meg a jogaid, tanulj nyelveket, ne legyints rá semmire, hogy úgysem sikerül, soha ne hagyd magad. Ha mindannyian kiállunk magunkért, talán megtanulják a cégek, hogy nem érdemes próbálkozniuk. 
Slusszpoén: a nyáron már nyertem egy menetet az egyik telekommunikációs cég ellen is. :)
Frissítés 05.10..2018: ma utalták a pénzt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése