2022. október 14., péntek

Orbán napfogyatkozása


Nem értem, miért kell Orbán Viktor minden megszólalásán fanyalogni. Most éppen azon megy a hajcihő, hogy mit mondott ötvenhatról. Nos, ha ők a tűzszünetért és a békekötésért harcoltak, nem azért, hogy legyőzzék a szovjet hadsereget, akkor biztosan így volt. Fogadjuk el, még akkor is, ha a többiek (és ők voltak többen) bizony a szovjet hadsereget szerették volna hazazavarni. És ha Orbánék Zelenszkijét fölakasztotta az Orbánék Putyinja, hát akkor fölakasztotta. Az más kérdés, hogy Nagy Imrét is fölakasztatta egy dróton rángatott bábu. Kisgyerekként sosem értettem, miért mantrázza folyton az apám, hogy Kádár fölakasztatta Nagy Imrét. Ma már értem. Akkor nekem az iskolában még simán bemesélték, hogy mindjárt konvertibilis lesz a forint és Kádár a legjobb atyuska. Egy darabig el is hittem. Ilyen komoly hatása van az agymosásnak. 

Amúgy az megvan, hogy Orbán nem kevesebbet tett, mint utasításba adta: jövőre feleződjön meg az infláció? Nem semmi. Lassan olyan lesz ez az ember, mint az ókori egyiptomi tudós papok, akik (a legenda szerint) ki tudták számolni, mikor lesz napfogyatkozás és jól megzsarolták az alattvalókat azzal, hogy el tudják tüntetni tündöklő csillagunkat. S lám, tényleg eljött a perc, amikor a vidék teljes sötétségbe borult egy időre, a nép nagy rémületére. De szerencsére az egykor volt hatalmasok voltak olyan rendesek, hogy újra fénybe borították az országot. Nos, Orbán is képes hasonló varázslatra, hiszen pontosan tudja, hogy az infláció nem nőhet a végtelenségig, valamikor csak lassul legalább a növekedés üteme, majd csökkenni kezd. És ezt is neki köszönheti majd az ország, hiszen már most lefoglalta a sikert. Ügyes. Én persze egyre inkább arra várok, hogy vajon mikor világosodik meg a sok napfogyatkozott emberi elme és látja végre át, mi folyik Magyarországon. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése