Az
utolsó hatvan év kutatási eredményei bebizonyították, hogy a Mars bolygón adottak
az élet feltételei: levegőt találtak, vizet, termőföldet és az emberi lét
fenntartásához megfelelő klímát. Két, földi időszámítás szerint háromszáznegyvenhárom
és fél napos évszak váltakozik: a kellemesen meleg, világos nyár, illetve az
enyhe, csapadékos, sötét tél. Az újonnan kifejlesztett, plazmahajtóművel működő
űrhajóval a Marsra vezető út harminc naposra rövidült. Az eddigieknél is nagyobb
kapacitású bolygóközi járműveken kilencszáz utas helyezhető el viszonylag
kényelmesen, fejenként száz kilogrammos csomaggal.
Mivel
a vezető földi nagyhatalmak nem tudtak megnyugtatóan megállapodni a jövő
szempontjából meghatározó fontosságú bolygó birtoklásában, három bázisról –
Kalifornia, Bajkál-tó mellék, Hajógyári Sziget – indulhattak az expedíciók a
szűzföld meghódítására. Az amerikai és az orosz vezetés először a bázisokat
építette ki, kormányzókat küldtek, rendfenntartó erőket, orvosokat,
mezőgazdászokat és persze pedagógusokat. A három évig tartó módszeres felkészülés
után utazhattak el az első civil telepesek. A jelentkezőknek komoly
kiválasztási eljáráson kellett átesniük. Csak azok kezdhettek új életet, akik teljesen
egészségesek, együttműködőek, elég kreatívak voltak a váratlan helyzetek
megoldására, és nem múltak el negyven évesek. A nyugalom és béke minél nagyobb
fokú fenntartása érdekében. előnyben részesítették a heteroszexuális párokat és
a gyermekes családokat. Azt remélték, hogy túlnépesedett, szennyezett
bolygónknak megfelelő alternatívát találtak, és a leginkább rátermettek új
alapokon nyugvó társadalmat alapíthatnak. Értelem, hit, bizalom – ezek voltak a
fő vezérlőelvek.
A
gigaűrhajók szoros menetrend szerint forogtak a két bolygó között, hogy minél több
embert menekítsenek át az újvilágba a kirabolt, elsivatagosodó, pusztulásra
ítélt Földről. Nehéz volt bekerülni a szerencsések közé, mivel mind az
amerikaiak, mind az oroszok saját állampolgáraikat részesítették előnyben,
minél nagyobb többséget szerettek volna elérni.
Nem
úgy a magyaroknál, ahol a nemzetközileg deklarált célok helyett a
kiválasztásban elsődleges szempontként az anyagiakat tartották szem előtt.
Mivel az Európa szívében fekvő kis ország több évszázados frusztrációt cipelt magával,
a kiváltsággal, hogy a világon harmadikként indíthattak Mars expedíciót - amit
egyébként az Amerikába szakadt Nobel díjas tudósaik munkásságának köszönhettek
-, úgy gondolták, végre kiegyenlíthetik a történelmi számlát. Az eladósodott
ország az utazók befizetéseiből tervezte egyensúlyba hozni az évtizedek óta
súlyos hiányokkal küszködő államkincstárt. Ezért árveréseket rendezett, hogy
azok kaphassanak helyet az űrhajón, akik a legtöbbet fizetik érte. Az utaztató
bizottság – melynek kilencven tagja előzetesen Kaliforniába látogatott, hogy
tapasztalatot gyűjtsön a tizenkét fős amerikai csapat tevékenységéről -, a
tejútüvegtörvény értelmében átlátható és a nyilvános működést ígért. Ezért egy
szűkebb, negyventagú ellenőrző bizottságot is létrehoztak. A hatékonyság
fenntartása érdekében meghívásos pályázatot írtak ki, melynek győzteseként a
Göncölszekér Kft. oszthatta el a helyeket. Az utaztató bizottság elnökéhez
közeli cég további alvállalkozók bevonásával speciális útitervet készíttetett,
a megfelelő időzítésre és az optimális járatsűrűség kialakítására
paraméterkönyvet dolgoztatott ki. A takarító- és karbantartó munkálatokat a
bizottság elnökhelyettesének sógora nyerte el. Az űrjárművek irányítására a
kifejezetten erre a célra alapított Mars-a-Marsra Kft. képezett át tizennyolc berepülő
pilótát. A felduzzadt költségek fedezésére hosszú lejáratú IPF (Nemzetközi
Bolygó Alap) hitelért folyamodtak.
A
projekt a tervezetthez képest némi csúszással, a Mars különadó bevezetése után nyolc
évvel sikeresen elindult. Akkor a célbolygó felszínének negyven százalékán már
az amerikai és orosz származású, további öt százalékán pedig egyéb, a két
ország határain kívüli Mars polgárok osztoztak. Az első magyar űrhajón a
bizottságok tagjai kaptak helyet családjuk kíséretében. A második utazáson a
kormány prominensei vettek részt. A harmadik fordulóban üzlettársaik,
tanácsadóik, szeretőik mellett jól fizető ukrán és albán utasok is nekiindulhattak
a nagy kalandnak. A negyedik magyar járaton francia, olasz, valamint a kiválasztási
eljáráson elbukott, de gazdag amerikai és orosz polgárok hagyhatták el a Földet.
Közben,
teljesen illegálisan, a kínaiak is beszálltak a versenybe. Olcsó és
gazdaságosan üzemeltethető járműveiken, melyekkel az út tizennyolc naposra
rövidült, kétezer fő számára volt hely, szintén jó pénzért. Hathatós
közreműködésüknek köszönhetően néhány év alatt a Mars annyira zsúfolttá vált,
hogy megszakítottak minden kapcsolatot az anyabolygóval a további beköltözések
megakadályozására.
De a
Földön rekedt embereknek akkor már eszükbe sem jutott elutazni. Mivel a lakosságszám jelentősen visszaesett, drasztikusan csökkent az energiaszükséglet. Ennek előállításában
egyre nagyobb arányt képviseltek a vízi-, nap- és szélerőművek. Csökkent az
ásványkincsek iránti igény is, ezért lemondtak a környezetromboló bányászati eljárásokról.
A korábban legtöbb szennyeződést kibocsátó multinacionális gigacégek a nagyrészvényesek
és a vezető szakemberek emigrálása miatt leállították termelésüket, így a
vízkészlet megtisztult, ismét fogyaszthatóvá és élvezhetővé
vált. Az új, környezetbarát termelési módszerek bevezetése hihetetlen
gyorsasággal regenerálta az öreg bolygót, mely négy évtizeddel az utolsó
telepesek elindulása után újra önszabályozó, lüktető, egészséges élőhellyé
vált.
A
Vörös Bolygóra végül mégsem tették ki a megtelt táblát, mert az első háború,
valamint az egyre súlyosabb környezetszennyezés miatt gyakorivá váló természeti
katasztrófák következményeként lakosainak közel harmada elpusztult. Tudósaik
most a Jupitert kutatják, hogy új, emberhez méltó életteret találjanak a
pusztulásra ítélt marslakóknak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése