2022. október 28., péntek

Mégis lapos a Föld


Az ember csak bámul, hogy milyen magyarázatokat találnak a NER hívők a szépen felépített narratívák megbicsaklását látva. Most az árnyékkormány ármánykodása is bevethető, mint újabb bűnbak. Természetesen a szankciós infláció, és a már kissé kopott, de még mindig nem megunt Soros, Gyurcsány (főnixként árnyékkormány), migrás, balliberálisok...tudjuk jól. Hogy miért hiszik el a kedves polgárok azt, amit két napja még bőszen tagadtak? Biztosan van az oktatásnak is szerepe ebben. Amikor hatodikban a bolygókról, és gyönyörú Földünkről tanultunk, elmeséltem a német kisdiákoknak, mennyi hülyeséget olvashatnak még ma is/újra a világról: példaként a laposföld-hívőket említettem. Kerekedett is a szemük. Mondtam, hogy játsszunk, én laposföld-hívő leszek, ők pedig érveljenek nekem. Okosan kezdték: látszik a világűrből készített fényképeken, hogy a Föld gömbölyű. Photosop - vágtam rá flegmán. Jöttek a nappal és éjszaka váltakozásával, a vitorlásokkal a tengereken, mérésekkel, fizikusokkal, stb. stb. és én mindenre mondtam valami bődületes hülyeséget.  Amikor semmi nem jutott az eszembe, azzal ütöttem el az érveiket, hogy nem igaz, amit állítanak, ennek pont az ellenkezőjét olvastam az interneten. Na, akkor kezdték el kapisgálni, hogy mit jelent a forráskritika, az értő olvasás, a kritikus hozzáállás. Én kifejezetten arra tanítom a diákjaim, hogy ne higgyenek el mindent, nézzenek utána, olvassanak, kérdezzenek, és merjenek bátran bírálni. Mondjuk mellettem tényleg könnyű dolguk van, hiszen amilyen szórakozott vagyok, azt mondom, hogy három és fölírok egy hatost a táblára. Már az elsősök is lelkesen jelentkeznek, hogy ez így nem helyes. És rettentően boldogok, hogy kijavíthatnak. Én pedig megdícsérem őket a szemfülességükért és naponta elmondom, hogy mindenki tévedhet, mindenki holtáig tanul, és mindig résen kell lenniük, ha az igazságra kíváncsiak. Hátha beépül náluk ez a gondolkodás és felnőve nem szemét politikusok által megvezetett szavazógépek lesznek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése