2023. január 5., csütörtök

Kevesebb fizetés? Na neee!


Kaptam egy E-Mailt a munkáltatótól (amely egy evangélikus alapítvány, amelyik millió dologgal foglalkozik, többek között egy csomó iskolát is üzemeltet). Az állt a levélben, hogy mivel az állami iskolában dolgozóknál újra bevezetik a - hát, hogy is fordítsam le - nagyjából a közalkalmazotti státuszt, ezért kivezetnek mindenféle pótlékot. Mivel az oktatásügy még nem döntötte el, hogyan kompenzálják azokat, akiket nem nevezhetnek ki (a nyugdíj előtt állókat, vagy a nem állami iskolában dolgozókat), azért egyelőre még júniusig tovább fizetik ezt. Hát remek. A pótlék elég tisztességes summa a fizetésemben. Ha ez eltűnik, már egyáltalán nem keresek jól, éppen, hogy csak átlag feletti marad a jövedelmem. És ugye, itt is van infláció, például a lakásbérlet 20 euróval nőtt januárban. (Helyesebben ez szerintem a fűtés növekvő költsége, de nagyjából mindegy is: többet kell fizetnem). Szóval ott álltunk ma reggel jó sokan a tanáriban és hangosan morfondíroztunk, hogy mi a fene legyen. A szóvivőnk ezerrel nyugtatott minket, hogy nem fognak kevesebbet fizetni, mert akkor a tantestület fele lelép egy állami iskolába. Mindenhol keresik a pedagógusokat, nem nagy kunszt új munkahelyet találni. De azért mégis csak befészkelődött gondolatainkba a kisördög. Szeretem ezt az iskolát, mert nagyon jó a kollektíva, rendesek a vezetők, mindent meg lehet beszélni. Ide már szépen bedolgoztam magam. Semmi kedvem új munkahelyet keresni, de elhatároztam, ha kompenzáció nélkül elveszik a pótlékom, akkor lelépek. Bár ne lenne rá szükség. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése