2024. március 3., vasárnap

Régi püspök, kontra új próféta


Még mindig talány, hogy miért kapott kegyelmet egy pedofil ügy eltitkolásában érintett férfi és ez nagy valószínűséggel már nem is derül ki. Szerintem nincs ezen mit túlbeszélni: ismert valakit, aki ismert valakit, aki ismerte Balog püspököt, aki ismerte a volt köztársasági elnök asszonyt... A mi kutyánk kölyke nem lehet bűnös, még ha az, akkor sem és kész. Ennyi. A botrány lassan elcsendesedik, mindenki lemondott (kénytelenek voltak, amikor megérkezett a selyemzsinór), Balog Zoltán pedig még mosakszik egy kicsit: "...mindenki hibázik, Jézus tanítványai is hibáztak, példaként említve Pétert, aki bár megtagadta Jézust, megbocsátottak neki." És milyen igaz. Nincs az a bűn, amit néhány ima elmormolásával nem lehet semmissé tenni. Csak sajnos azok a gyerekek, akik érintettjei a borzalmas ügynek, hiába imátkoznak, az ő életükből nem tűnik el három miatyánktól a trauma. Engem megpróbáltak nagyon vallásosan nevelni. Amolyan falusi módon: hittan, vasárnapi mise, álszenteskedés. Nem jött be. Ahogy nőttem, úgy láttam át az álságosságát, a szenteltvízzel mosdatott hamisságot, a hideg templomban elharsogott szentbeszéd hazugságát. Krisztus nem ezt akarta, amit a tanaira építettek. Az egyház (igen, a református is) erőszakszervezetté lett, harsogja a maga igyál vizet igazságát, miközben a potentátjai bort vedelnek. Az ő bűneik bocsánatosak, így nyugodtan gázolnak át mindenen és mindenkin. Én szeretném azt hinni, hogy valahol egy új próféta fonja már a kötelet és igaz dühvel kikergeti ezt a sok semmirekellőt a templomokból. Már alig várom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése