2023. május 14., vasárnap

Egyik krach a másik után


Van az úgy, hogy minden elromlik. A fényképezőgépem - amúgy méregdrága - objektíve már egy éve áll "szerelés" alatt. Több műhelyt is megjárt, elvileg egy flexkábelt kellene csak kicserélni benne, de először a covid utáni felgyülemlett munka, aztán az influenzajárvány miatti munkatárshiány nem engedte a tisztelt szervizeket hatékony munkát végezni. Most  Lengyelországban turnézik a kis drága, hogy a központi Sony szerviz kicserélje végre azt a nyüves kábelt, de egy hónapja nem tudják megmondani, hogy végül megcsinálják-e, vagy vegyek egy újat úgy nagyjából 600 euróért. Nyárra mindenképpen kellene, mert Andalúziába készülünk és ott bizony nagyon fontosak a részletek. 

Mivel újabban egyre több türelmem van a fényképekkel bíbelődni, tavaly nyáron vettem egy képszerkesztő programot, amivel tényleg csodákat lehet művelni. Ám fél év használat után egyszer csak nem indult el a program, félig-meddig megnyílt, de aztán lefagyott. Írtam a cégnek, és a sors egy lelkes, ambíciózus IT-s munkatárssal hozott össze, aki tényleg a lelkét kitette, hogy életre lehelje nekem a programot. Másfél hétig intenzíven leveleztünk, olyan eddig számomra ismeretlen beállítási lehetőségeit ismertem meg a számítógépnek, amikről elképzelésem sem volt. Mindig pontosan leírta, hogy mit csináljak, én megcsináltam - volt azért persze, hogy a fiam segítségét kellett kérnem, annyira bonyolult volt - utána megírtam, hogy semmi sem változott. Közben azért bevallotta, hogy a 2022-es változat sajnos nem reagál mindig jól a frissítésekre, ezért inkább az újabb verziót próbálgattuk. Én már rég föladtam volna, bár akkor lemondhattam volna a programról, mert a legfrissebb verzió sem indult el. De kitartó próbálkozásainknak köszönhetően újra fut - a 2023-as - kedvezménnyel 60 eurós - verzió, amit inkább megvettem, csak tudjak végre képeket adjusztálni vele. 

És ezzel még nincs vége. Mióta az új lakásba költöztem, időnként szakadozott az internet kapcsolat. Volt, hogy egy órán belül folyamatosan újra és újra ledobott a hálózat. Számtalanszor fölhívtam a szolgáltatót, mondtam, hogy szerintem a routerrel van a baj, de nem hittek nekem. Múlt vasárnap annyira durva volt a helyzet, hogy megint fölhívtam a céget, csináljanak már valamit. Végre egy nagyon segítőkész IT-s vette föl a telefont, aki azt ajánlotta, hogy küldenek egy másik, a mostaninál sokkal jobb routert, mert nagy eséllyel azzal van a probléma. Kedden itt volt az új eszköz, azóta nincs probléma az internetkapcsolattal - 90 euróért megoldódott minden probléma. De fölkészül a telefonom, amit négy éve örököltem a fiamtól és szerintem már nem húzza sokáig. Viszont egy új készülék drágább lesz, mint a három másik műszaki bigyó együtt. Erre szoktuk azt mondani: fő, hogy kapni lehet.  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése