2023. május 20., szombat

Ingyen a tengerpartra


A címben van egy kis csúsztatás, mert 49 eurót a Deutschland bérletre kifizettem, de ez még mindig olcsóbb, mint a Berlin bérlet volt. És ezzel eljutottam tegnap egészen a tengerig. Ez a bérlet elvileg minden regionális vonatra, illetve helyi közlekedési eszközre (természetesen Berlinben is) érvényes. Van egy regionális vonat Berlinből Stralsundba, ebbe a nagyon helyes kis tengerparti hanza városba. Az út három órás, de kényelmes.  A vonaton egy kicsit olvastam és sokat nézelődtem. A friss zöld tájat aranysárga repceföldek csíkozták, lila orgonabokrok pöttyözték, szarvasok és őzek legelésztek a réteken. Némelyik annyira fölbátorodott, hogy egyenesen a sínek mentén bámult a 140-nel elsuhanó kis piros jószág után. Rókák, nyulak, rablómadarak élvezték (és én is), hogy végre kisütött a nap. Tényleg szerencsém volt az idővel, káprázó napsütésben sétálgattam a városkában. Megebédeltem a kikötőben, üldögéltem a nagy víz - egyik öblének - partján. És persze fotóztam. Aztán itthon este nekiestem a képeknek a szerkesztő programmal. Jó kis nap volt. Ma pedig egy barátnőmmel látogattunk el a berlini arborétumba. Reggel majdnem megfagytunk, olyan hideg volt. De délutánra felengedett az idő, olyannyira, hogy teraszon ebédeltünk, sőt, még a napernyőt is föl kellett húzni. Tegnap 14 kilométert, ma 12-t sétáltam. Nagyon elégedett vagyok magammal. 
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése